Ajánlattételi felhívás önkormányzati tulajdonban lévő ingatlan hasznosítására
Az ingatlan adatai:
helyrajzi száma: Gárdony, belterület, 5420/22 hrsz.
Az ingatlan földrészletének területe: 622 m2
Az ingatlanon található felépítmény teljes alapterülete: 90,24 m2. Az ingatlan földszintjén található mosdó alapterülete 21,79 m2. az étterem alapterülete 68,45 m2 és a tetőterasz alapterülete 97,93 m2.
Az épületben levő helyiségek, rendeltetés: az ingatlanban kialakított mosdó nyilvános illemhelyként történő üzemeltetésre került kialakításra. Az étteremként megjelölt helyiségcsoport, továbbá a tetőterasz kereskedelem, vendéglátás, idegenforgalmi szolgáltatás céljára hasznosítható, a helyiségcsoport megnevezése a tevékenységet nem korlátozza.
Az épület műszaki állapota: Az épület új építésű, az épület állékonyságát veszélyeztető szerkezeti hiba nem azonosítható, nincs. Az épület nem téliesített (fűtéssel nem rendelkezik). Az ingatlanban berendezések nem találhatóak, a hasznosításhoz, üzemeltetéshez szükséges berendezési tárgyak, gépek, felszerelések biztosítása a nyertes ajánlattevő feladata.
Közműellátottság:
Elektromos áram ellátás: kiépített, közműhálózatról ellátott, egyedileg mért .
Vízellátás: kiépített, közműhálózatról ellátott, egyedileg mért.
Szennyvízkezelés: kiépített, csatornahálózatra bekötött.
Gázellátás: rákötés lehetséges a meglévő vezetékre.
Az ingatlan HÉSZ szerinti besorolása:
Ki jelű különleges intézményi övezet – beépítésre szánt területen A terület különleges célokat szolgáló intézmények elhelyezésére szolgál. A területen csak a szabályozási tervlapon megnevezett funkciójú intézmények és az azok rendeltetésszerű működéséhez, valamint a terület kiszolgálásához szükséges egyéb építmények helyezhetők el. Ezen belül az „Agárdi különleges kikötő terület” Ki KIKÖTŐ 4 – 3.4.5.3. jelű építési övezet sajátos építési előírásai
a) az építési övezet telekhatárain kerítés nem létesíthető
b) az ingatlanon elhelyezhető épület a kikötőt kiszolgáló rendeltetésű lehet (pl. kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó, igazgatási, iroda, egészségügyi, szociális, sport stb)
c) az építési övezetben gépjármű várakozó hely nem létesíthető.
A hasznosítás feltételei:
Az ingatlan bérleti jogviszony keretében hasznosítható. Ajánlatkérő minimális bérleti díjként 150.000,- Ft/hó bérleti díj megajánlását írja elő.
A közüzemi díjak, az ingatlan működtetésének költségei a bérlőt terhelik a bérleti díjon felül.
A mérőórák a tulajdonos önkormányzat nevén maradnak, a közüzemi díjak havonta továbbszámlázásra kerülnek az üzemeltető részére.
A bérleti díj 2026. évtől az előző évi infláció mértékével emelkedik.
Ajánlatkérő a bérleti szerződés hatálybalépésének feltételeként óvadék (kaució) rendelkezésre bocsátását írja elő, melynek összege az ajánlattevő által megajánlott bérleti díj havi összegének háromszorosa, és amely összeget a bérleti szerződés megkötéskor kell megfizetni utalással az ajánlatkérő MBH Bank NyRt-nél vezetett 50420087-10001174-00000000 számú bankszámlája javára.
A bérleti díj megfizetésének ideje: a bérleti díjat havonta előre minden hónap 15. napjáig kell megfizetni.
A hasznosítás célja: az ingatlan kereskedelem, vendéglátás, idegenforgalommal kapcsolatos tevékenységek céljára, valamint közösségi programok helyszíneként hasznosítható.
Az ingatlanban található mosdót az üzlet nyitvatartási ideje alatt nyilvános illemhelyként kell üzemeltetni.
A hasznosítás időtartama: 2 + 5 év; kezdete: 2025. november 1.
Az ingatlannak az ajánlattevő által tervezett tevékenységre való alkalmassá tétele a nyertes ajánlattevő feladata.
Az ingatlanon végzett beruházások ajánlatkérő tulajdonába kerülnek, nincs lehetőség a beruházások értéknövekedésének beszámítására a bérleti díjba, vagy az óvadékba.
Ajánlattevő személyével kapcsolatos előirások:
o Ajánlattevővel szembeni elvárás a köztartozásmentesség, valamint, hogy az ajánlatkérővel szemben nincs fennálló tartozása, melyre vonatkozóan ajánlattevőnek nyilatkoznia kell, hogy szerepel a köztartozásmentes nyilvántartásban, illetve ajánlatkérővel szemben nem áll fenn tartozása;
o Jogi személy ajánlattevő esetén a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 1. ba) pontjának megfelelő átláthatóságról szóló nyilatkozat;
Az ajánlattételi eljárásra vonatkozó rendelkezések:
Az ajánlattételi felhívás közzétételének időpontja: 2025. július 25.
Ajánlat benyújtása ajánlati biztosítékhoz kötött. Az ajánlati biztosíték összege 100.000,- Ft, melyet az ajánlat benyújtását megelőzően az ajánlatkérő MBH Bank NyRt-nél vezetett 50420087-10001174-00000000 számú bankszámlája javára kell megfizetnie az ajánlattevőnek.
A nyertes ajánlattevő az ajánlati biztosítékot jogosult az általa fizetendő bérleti díjban vagy óvadékban érvényesíteni. A többi ajánlattevő részére a pályázati biztosíték az eljárás eredményhirdetését követő 5 munkanapon belül visszautalásra kerül. Amennyiben ajánlattevő az ajánlatát az ajánlati kötöttség ideje alatt visszavonja, vagy nyertes ajánlattevő a szerződést nem köti meg, az ajánlati biztosítékra nem tarthat igényt, az az ajánlatkérőt illeti meg.
Ajánlati kötöttség ideje: az ajánlattételi határidő lejártától számított 60 nap.
Az ajánlatban a következő dokumentumokat kell benyújtani:
o Ajánlattevő adatait (név, lakóhely/székhely) is tartalmazó felolvasólap;
o Ajánlattevő ajánlatát a bérleti díjra vonatkozóan, ami nem lehet kevesebb a minimálisan meghatározott bérleti díjnál (Ft/hó)
o Ajánlattevő nyilatkozatát az ajánlattételi feltételek elfogadásáról.
o Jogi személy esetében átláthatósági nyilatkozatot.
o Köztartozásmentesség igazolására az ajánlattevő nyilatkozatát arról, hogy szerepel a köztartozásmentes adatbázisban, illetve nyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy ajánlattevőnek nincs az ajánlatkérővel szembeni lejárt tartozása.
o Ajánlati biztosíték megfizetését igazoló bizonylatot.
o Szakmai ajánlatot, az a felolvasólapon megjelölt hasznosítására vonatkozó elképzelések bemutatását. Az ingatlanon tervezett beruházások bemutatását.
Az ajánlatok benyújtásának határideje, módja:
Az ajánlatot kizárólag postai úton lehet benyújtani Gárdony Város Önkormányzata Polgármesterének címezve (2483 Gárdony, Szabadság út 20-22.) Ajánlatkérő dupla csomagolást ír elő, a postai borítékon belül az ajánlatot tartalmazó borítékra kérjük ráírni: „Ajánlat, Gárdony, 5044/22 hrsz. alatti ingatlan hasznosítása”
Az ajánlatok benyújtásának határideje: 2025. szeptember 15. 10:00 óra – beérkezési határidő.
Ajánlatkérő a beérkezett ajánlatokat az ajánlattételi határidő lejártának időpontjában bontja fel. Az ajánlatok felbontásán ajánlatkérő képviselőin kívül jelen lehetnek az ajánlattevők. Ajánlatkérő az ajánlatok bontásáról jegyzőkönyvet készít, melyben rögzíti a felolvasólapon megadott adatokat.
Az ajánlatok értékelése:
Az ajánlatok elbírálásának szempontja az összességében legkedvezőbb ajánlat, az alábbi bírálati részszempontok szerint:
1.) Megajánlott bérleti díj mértéke (Ft/hó) súlyszám: 40
A legmagasabb a bérleti díjat kínáló ajánlat kapja a maximális 40 pontot, a többi ajánlat pontszáma arányosan kerül meghatározásra. Tört számot a kerekítés szabályai szerint egész számként vesz figyelembe ajánlatkérő.
pontszám kiszámítása: ajánlattevő ajánlata/legkedvezőbb ajánlat x 40
2.) Tervezett üzemeltetési időszak:
Egész éves üzemeltetés (12 hónap) 10 pont
Április 1. – október 31. közötti üzemeltetés (7 hónap) 5 pont
Rövidebb, nyári időszakra szóló üzemeltetés 0 pont
Ajánlatkérő elvárása az egész éves üzemeltetés, figyelemmel arra, hogy a nyilvános illemhely vonatkozásában nyertes ajánlattevő kötelezettsége annak egész éves üzemeltetése. Ajánlatkérő jelen értékelés során a leghosszabb időszakot és annak pontszámát veszi figyelembe.
3.) Szakmai ajánlat, hasznosítási program elemei:
Hagyományos vagy önkiszolgáló melegkonyhás étterem 10 pont
Söröző, nappali bár, eszpresszó, kávéház, cukrászda, 8 pont
Étel és salátabár (bisztró jellegű)üzemeltetés 6 pont
Büfé jellegű üzemeltetés 4 pont
Kereskedelmi tevékenység 2 pont
Ajánlatkérő elvárása színvonalas szolgáltatás biztosítása. Ajánlatkérő jelen szempont értékelése során a legmagasabb pontszámú vállalást veszi figyelembe, azt tekinti hasznosítási cél megjelölésnek, abban az esetben is, ha további tevékenységek is gyakorlásra kerülnek.
4.) Rendezvények, turisztikai attrakció vállalása:
3 vagy több rendezvény, turisztikai attrakció 10 pont
1-2 rendezvény, turisztikai attrakció 5 pont
Nincs rendezvény, turisztikai attrakció 0 pont
Ajánlatkérő elvárása a turisztikai vonzerő növelése az idegenforgalmi szezonon kívüli időszakban is, ezért a szerződés teljesítése során figyelemmel kíséri a vállalt rendezvények, attrakciók megvalósítását. Azok elmaradása a szerződés teljesítése során súlyos szerződésszegésnek minősül.
5.) Tervezett kialakítás (befektetés)
Fűtés kialakítása 15 pont
Konyhatechnológia kialakítása 10 pont
Tetőteraszon fogyasztótér kialakítása 5 pont
Gyermek játszóhely kialakítása 10 pont
Ajánlatkérő elvárása, hogy a nyertes ajánlattevő a megajánlott tevékenységéhez szükséges beruházásokat ismertesse a szakmai ajánlatában és annak megvalósítására vállaljon határidőt. Ajánlatkérő a szerződéskötéstől számított legfeljebb 6 hónapos határidővel kéri vállalni a tervezett kialakítások megvalósítását. A szakmai ajánlatban megajánlott beruházások elmaradása súlyos szerződésszegésnek minősül. Ajánlatkérő a beruházások vonatkozásában külön szerződést köt nyertes ajánlattevővel. Nyertes ajánlattevő bérbeszámításra, gazdagodás megtérítése iránti igény előterjesztésére nem jogosult, a beruházások azon elemeit, melyek az állag sérelme nélkül leszerelhetőek a szerződés megszűnésekor jogosult leszerelni. Az ingatlan állagának sérelme nélkül nem leszerelhető beruházási elemek ajánlatkérő tulajdonába kerülnek a szerződés megszűnése esetén.
A jelen bírálati részszempont szerinti elemek közül több megvalósítására történő kötelezettségvállalás esetén valamennyi vállaláshoz tartozó pontszám megilleti az ajánlattevőt.
Az ajánlatkérő Képviselő-testülete az eljárás eredményéről és a nyertes ajánlattevő személyéről soron következő képviselő-testületi ülésén dönt.
Az értékelést követő eredményről ajánlatkérő írásban tájékoztatja ajánlattevőket.
A szerződés megkötésére az ajánlati kötöttség határidejének lejártáig kerül sor. Amennyiben a nyertes ajánlattevő a fenti határidőben nem köt szerződést, akkor az utána következő ajánlattevővel kerül megkötésre a szerződés.
Egyebek
Ajánlatkérő fenntartja a jogot bármilyen költség, kiadás megtérítése nélkül a pályázati felhívás visszavonására, az eljárás eredménytelenné nyilvánítására.
További információt dr Sántha Tibor aljegyző nyújt a 22/570-237-es telefonszámon.
Az ingatlant ajánlattevők 2025. augusztus 26. napján 10: 00 órakor tekinthetik meg.
Ajánlatkérő a Ptk. 6:74 § (2) bekezdés szerint fenntartja a jogot, hogy az ajánlattételi felhívást az ajánlatok benyújtására meghatározott határidő lejárta előtt visszavonja, illetve az eljárást eredménytelenné nyilvánítsa.
Az ajánlattételi felhívás közzétételre kerül az Önkormányzat honlapján, a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és ajánlattételi határidő lejártáig elérhető.