• Gárdony

Képzési összefoglaló

2010.12.15. 11:34
Képzési összefoglaló Gárdony Város Önkormányzatánál tartott tréningekről ÁROP-1.A.2/A-2008-0265

 

Eu_zszl.jpg
Képzési összefoglaló
Gárdony Város Önkormányzatánál tartott tréningekről
ÁROP-1.A.2/A-2008-0265

 

cmer.jpg

 


Az Államreform Operatív Program célja:
Az Operatív Program fő célja, hogy a támogatásokon keresztül növelje az igazgatási rendszer teljesítményét, és a szolgáltatások színvonalát a szűk erőforrások optimális felhasználásán keresztül.
 
A 2008-2009-es időszakban meghirdetett pályázatok, illetve kiemelt projekt tervezési felhívások keretében tovább növekedett a támogatott szervezetek száma,  ennek eredményeképpen önkormányzatok juthattak hozzá a Strukturális Alapokból származó támogatásokhoz.
Forrás:www.vati.hu


A pályázat célja:
Az egyfordulós nyílt pályázat alapvető célja új szervezési-működési kultúra széleskörű elterjesztése a polgármesteri, illetve körjegyzőségi hivatalokban elsősorban a stratégiai menedzsment, az eredményességi szemlélet, a felügyelt intézmények felé a jó gazda hozzáállás és a költséghatékonyság megerősítésével.
Forrás:www.nfu.hu


Az önkormányzat és a település rövid bemutatása:
Gárdony a Velencei-tó déli partján fekvő üdülőváros, amely egyben a Kápolnásnyék, Nadap, Pákozd, Pázmánd, Sukoró, Vereb, Velence és Zichyújfalu településekből álló kistérség központja. Rendkívül sokan vándorolnak a környékre, így az 5. legkedveltebb célpont ma Magyarországon, amelyet elsősorban csendes, tóparti, agglomerációs fekvésének köszönhet.
A képzések tartalma:
• Időgazdálkodás

A képzés sikeres elvégzésével a résztvevők felismerik az életüket vezérlő legfontosabb értékeket, megismerik legfontosabb erősségeiket és fejlesztendő területeiket, meghatározzák a hosszú, közép-, és rövidtávú céljaikat, elsajátítják a célok eléréséhez szükséges mentalitást, a személyes célok elérésének belső feltételeit, fontossági sorrendet állapítanak meg feladataik között, a fontos életterületeken kijelölik céljaikat, elsajátítják a kellemetlen feladatok elvégzéséhez szükséges módszereket, javítják együttműködésüket vezetőikkel és beosztottjaikkal.

 els.jpg

A képzés főbb pontjai:

- Helyzetértékelés
- Jövőkép
- Hogyan tervezzek?
- Gondolkodásom
- Időterv
- Cselekvési terv, megvalósítás
- Együttműködés másokkal
 msodik.gif

• Közbeszerzési ismeretek a gyakorlatban

A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő képes legyen megszervezni egy közbeszerzési eljárást, felismerni nehézségeit és buktatóit és ismeretei birtokában azt is tudja, hogy az eljárás mely szakaszában és milyen szakembert kell bevonni. A képzés további célja a közbeszerzési szabályok gyakorlati használatának elősegítése, jogszabály ismerete és gyakorlott használatának elősegítése, a közbeszerzés sarkalatos pontjainak alkalmazása.
 

harmadik.jpg
A képzés főbb pontjai :

- Közbeszerzés alapjai, sajátos jogszabályi háttér vizsgálata
- Közbeszerzési eljárás folyamata

negyedik.png

 


• Költségvetés készítési, elfogadási, végrehajtási és ellenőrzési technikák
A programmodul célja, hogy a képzésben résztvevő megismerje a költségvetés készítésének és elfogadásának folyamatát, költségvetés tervezési és végrehajtási technikákat, a pénzügyi és költségvetés végrehajtás ellenőrzési módokat.

 tdik.jpg


A képzés főbb pontjai:
- Pénzügyi folyamatok teljes körű felmérése, javítása
- Beruházásokkal kapcsolatos szemléletváltás elősegítése
- Költségvetési tervezési folyamatok áttekintése, intézményi elemi költségvetés, összesített intézményi adatszolgáltatás
- Településüzemeltetéssel kapcsolatos pénzügyi feladatok áttekintése
- Ellenőrzési folyamatok kidolgozása, korszerűsítése
- A stratégiai tervezés és az éves költségvetési tervezés összekapcsolása


 hatodik.png

 

• Projektmenedzsment tréning
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő megismerje a projekt fogalmát, a projekttípusokat és projektvezető-típusokat; a projektrendszer folyamatszereplőit, megállapodás kötések fajtáit és módjait, valamint a képzésben résztvevők sajátítsák el a projekt megvalósításához szükséges általános folyamatmenedzselési kompetenciákat.
A projektmenedzsment képzés további célja a projektszemlélet megerősítése, az, hogy a képzésben résztvevő a képzési tudásanyagának segítségével hatékonyabban tudja munkáját szervezni, kevesebb átfedéssel, letisztultabb feladatkörökkel, összehangoltabban.

 


 hetedik.jpg

 


A képzés főbb pontjai:

- Projekttervezés elmélet
- A projektszemlélet lényegi alapjai
- A projektterv készítésének folyamata
- A projekt folyamatként való értelmezése
- A projekt célrendszerének felállítása
- A stratégiai illeszkedések azonosítása
- Idő- és tevékenységterv készítése, kritikus út módszer
- Projekttervezés gyakorlat
- Longframe
- Költségvetés készítése
- SWOT analízis készítése
- Cash-Flow

 nyolc.png


• Ügyfélszolgálati képzés
A képzés célja, hogy az Ügyfélszolgálaton dolgozó vagy Ügyfélszolgálattal kapcsolatban lévő munkatársak megismerjék a kommunikáció elméleti összefüggéseit, elsajátítsák a „robusztus” tárgyalástechnika módszereit, gyakorlati ismereteit. Tudjanak udvariasan bánni, ugyanakkor hatékonyan és eredményesen, problémamegoldásra törekedve „kezelni” a problémás (ingerült, elégedetlen) ügyfeleket, ismerjék meg az ügyfélszolgálati kódex szempontrendszerét, tudják azt a gyakorlatban hasznosítani. A képzés további célja, hogy a képzésben résztvevő sajátítsa el a kommunikációs rendszerek elemzésének módját. Tudjon saját munkaszervezetén belül hatékonyan részt venni az ún. dezertáló stratégia visszaszorításában, erősítve a kooperatív stratégiát.

 kilenc.jpg

A képzés főbb pontjai:
- Az emberi kommunikáció elméleti áttekintése
- A belső ügyfélkör azonosítása
- Tárgyalási helyzet kommunikációs mozzanatainak áttekintése
- Kommunikáció problémás ügyfelekkel
- Kommunikációs rendszerelemzés

 tz.png


• Vezetői kompetenciák fejlesztése a munkatársak körében

A képzés célja, hogy az önkormányzat/polgármesteri hivatal vezetői feladatokat ellátó munkatársai tervezettebben, az önkormányzat, a kapcsolódó intézmények, valamint a település jövőképét, illetve jelenlegi adottságait jobban figyelembe véve, összehangoltabban legyenek képesek dolgozni. A képzés további fontos célja, a vezetői munka hatékonyságának növelése az eredményesség szempontjából.

 11.jpg

A képzés főbb pontjai:

- Bevezetés, megállapodások és keretek tisztázása
- A vezető, mint kulcsember. A vezető személye
- A vezetői kommunikáció jellemzői
- A prioritásokkal való bánásmód
- Vezetői érvelés, meggyőzés technikái
- Vezetői döntések meghozatala
- A vezetői attitűd jellemzői, optimalizálása a szervezetnél
- Az innováció folyamatos jelenléte
- A vezetői együttműködés tartalma és hatása az egész szervezetre
- Egyéni akciótervek


 12.png


• Digitális írástudás fejlesztése az együttműködés javítására
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevő képes legyen a közigazgatási ügyfélszolgálati (hálózati) rendszer kiépítésére, működtetésére, alkalmazására, megismerje a hatályos e-közigazgatási szabályozási környezetet, a jogi, szervezési, és informatikai feladatokat az e-ügyintézés bevezetése vonatkozásában, az ügyfélszolgálat szabályozásának rendszerét és megszervezésének folyamatát.
A képzés főbb pontjai:
- Közigazgatási ügyfélszolgálati informatika
- Ügyfélszolgálati színterek, munkahelyek, munkaterek
- Közigazgatási ügyfélszolgálatok hálózati rendszere
- A közönségszolgálat külső kontrollja
- Ügyfélkarta és a társadalmi kontroll egyéb intézményrendszerei
- Az ügyfélszolgálat szabályozása
 

13.png

Fel